Budyń jaglany – właściwości kaszy jaglanej

Sierpień 6, 2017

 

Budyń jaglany
Składniki
  1. > kasza jaglana - 50g
  2. > woda - 3/4 szklanki wody
  3. > mleko kokosowe - 100g
  4. > banan
  5. > wiórki kokosowe - 12g
Do dekoracji
  1. > żurawina - 25g
  2. > płatki migdałów - 10g
  3. > jagody goji - 4g
  4. > wiórki kokosowe -3g
Krok po kroku
  1. Surową kaszę jaglaną przelać wrzątkiem i zimną wodą, dzięki temu nie będzie miała gorzkiego smaku.
  2. Kaszę jaglaną wsypać do garnka, zalać wodą i gotować. Kiedy kasza wsiąknie wodę dolać mleko i gotować do momentu aż kasza wchłonie płyn.
  3. Ugotowaną kaszę przesypać do kielicha blendera. Dodać banana, wiórki kokosowe i zblendować.
  4. Opcjonalnie: wierzch posyp żurawiną, wiórkami kokosowymi, jagodami goji i płatkami migdałów.
Notes
  1. Nie trzeba trzymać się gramatury. Została ona podana z myślą o osobach, które nie chcą tracić czasu na samodzielne liczenie.
  2. Sam budyń bez dodatków na wierzchu wynosi - 533 kcal (8,4b, 28t, 70,4w)
Kvjola http://kvjola.pl/

 

Właściowości kszy jaglanej:

  • Zawiera mało skrobi
  • Zawiera dużo łatwo przyswajalnego białka
  • Zawiera bardzo dużo witamin z grupy B: B1, B2, B6
  • lekkostrawna
  • nie uczula, ponieważ nie zawiera glutenu
  • idealna na katar  (zmniejsza stan zapalny błon śluzowych – wysusza nadmiar wydzieliny)
  • Zawiera krzemionkę, która wpływa zbawiennie na skórę, włosy, paznokcie oraz odgrywa istotną rolę w mineralizacji kości
  • Dostarcza duże ilości witaminy E oraz lecytyny, które korzystnie wpływają na pamięć oraz koncentrację
  • Posiada antyoksydanty, czyli substancje wychwytujące i neutralizujące wolne rodniki

Brak Komentarzy

Zostaw odpowiedź (NIE MUSISZ PODAWAĆ E-MAILA / NAZWY WITRYNY :)